Werken, Benzineproblemen en Jetskiën - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marco Koopman - WaarBenJij.nu Werken, Benzineproblemen en Jetskiën - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marco Koopman - WaarBenJij.nu

Werken, Benzineproblemen en Jetskiën

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

09 Maart 2010 | Nederland, Amsterdam

Nou nu eindelijk maar weer een berichtje. We moesten de laatste tijd erg veel werken, dus we hadden erg weinig meegemaakt. Maar gelukkig zijn we nu een aantal dagen vrij en dus weer genoeg meegemaakt voor een nieuw reisverslag. Nou op het werk gaat het nog steeds het zelfde. Het is niet echt werk waar je over na moet denken, maar de antilianen worden alsmaar luier en wij moesten de afgelopen week steeds meer tafels lopen. Ik zou eens vertellen hoe het er laatst aan toe ging: Nou wij kwamen op het werk aan om half 3. Dus de lunch was nog in volle gang. Wij werden meteen naar onze wijken toegestuurd om tafels te helpen en schoon te maken. Nouja prima toch.! Maar op een gegeven moment liepen Stefan en ik met zijn 2en het hele restaurant en zaten de antilianen op hun dikke kont televisie te kijken naar een programma (ja heel toevallig)over dikke mensen. Nouja zoals je al snapt zijn wij maar domme stagiaires en mogen wij hier niets over zeggen. Nou goed na een uur hadden ze door dat ook hun betaald worden om te werken en niet om alleen televisie te kijken. Verder liep het die avond helemaal goed, totdat een Antilliaanse collega ons vroeg om een tafel te verplaatsen, dit terwijl wij net vrij waren en zei nog aan het werk was. Stefan zei nou dat vinden wij niet helemaal eerlijk, want wij hebben de hele middag ook hard gewerkt terwijl jullie tv keken. Nou dat had hij niet moeten zeggen. Toen werd ze boos en vroeg ze: Ja nou zijn jullie mietjes of niet. Bla bla bla (in dat taaltje van haar). Nou Stefan meteen: Ja dat zijn wij. Nou toen was ze helemaal kwaad en deed ze het zelf. Sjonge jonge, ook helemaal niks meer zeggen na die tijd. Nou zo zien meestal onze werkdagen eruit.
Voor de rest kunnen wij de laatste tijd erg goed merken dat wij op een eiland zitten, want er zijn nu steeds dreigingen dat de benzine op is. Dit komt omdat er een staking is geweest bij de ISLA raffinaderij. De werknemers gingen in staking omdat op de raffinaderij erg vaak de stroom uitvalt. Dit is natuurlijk erg gevaarlijk, want dan werken de veiligheidskleppen niet meer. Ook valt steeds vaker hier het stroom uit, nouja gelukkig niet aan onze kant van het eiland, maar in de wat rustige gedeeltes zitten ze vaak zonder stroom. We hebben gehoord dat dik komt omdat Aqualectra niet genoeg stroom heeft voor het hele eiland. Dit had weer te maken met die raffinaderij ofzo. Ja heel raar verhaal maar het zou allemaal wel. Haha.
Nou zaterdag hebben wij eindelijk onze nieuwe auto gekregen een Hyundai. Maar het is een automaat en ik had toch liever een schakelbakje gehad. Maar hij heeft airco en hij rijdt wel fijn dus. Zou wel weer een foto van hem op de site zetten.
Het wonen in ons nieuwe huisje bevalt goed, geen autoalarmen die je snachts wakker maken. In plaats daarvan hebben onze buren een paar grote herdershonden en die blaffen als er al een kakkerlak loopt. Nouja beter dit dan die autoalarmen. Dus wij zijn erg blij dat we verhuist zijn.
Nou op onze vrije dagen hebben wij eigenlijk zeer weinig gedaan. Zondag zijn wij naar het Seaquarium geweest, daar hebben wij even gekeken hoe alles er daar uitzag. Want als Anouk komt gaan we zwemmen met dolfijnen. Dat moet echt gaaf zijn als ik iedereen moet geloven. Verder hebben wij een beetje op het strand gelegen en geld bespaart door zelf thuis te gaan koken. Wat zijn we toch weer economisch ingesteld he.! Nou maandag zouden wij naar de Christoffelberg toe gaan, maar we hadden ons weer eens verslapen dus dat ging weer niet door. Toen zijn we als alternatiefje maar gaan Jetskiën. Dit was zoo gaaf, echt. Alleen verliep het voor Stefan wat minder goed, hij ging door zijn rug dus voor hem was het ritje al voortijdig afgelopen. Gelukkig heeft hij er nu geen last meer van. S’avonds hebben we lekker pannenkoeken gegeten en verder hebben we een beetje helemaal niks gedaan. Nou vandaag zijn we dus weer niet naar de Christoffelberg geweest. Wederom verslapen. Nu zijn we maar even na de bank geweest en onze salaris opgehaald. Hier krijg je namelijk een cheque en die kan je dan bij de bank inwisselen voor de guldens. Verder zijn we weer naar het strand geweest en straks gaan we weer even uit eten. Dus ja en morgen weer hard werken. Dus tot zover weer mijn reisverslag. Tot een volgende keer. Weer hartstikke bedankt voor het lezen. Echt top. Ook leuk om steeds jullie reacties te lezen. Oja voor foto´s kijk op: http://picasaweb.google.nl/fotokoopman

Groetjes Marco

  • 10 Maart 2010 - 10:04

    Yuri:

    hey Marco

    zo te horen maken jullie veel mee daar op de antillen:p

  • 10 Maart 2010 - 13:05

    Annet Koenraadt:

    Hoi Marco,

    Ik heb net al je foto's bekeken. Ik denk dat jullie wel blij zullen zijn met jullie nieuwe appartement. Leuke foto's, vooral die van het carnaval zijn prachtig. Succes met werken en geniet van de vrije dagen. Tot de 29ste, we hebben er al veel zin in.

    Groeten,
    Annet

  • 10 Maart 2010 - 13:34

    Kees:

    Volgens mij vermaken jullie je daar wel! :D

  • 10 Maart 2010 - 18:21

    Chantal:

    Mooie foto's hoor Marco!!
    Ben jaloers.. haha:D Heerlijk die stranden en baaien.. ;)
    Zo te lezen ben je dus hard aan het werk. Naja af en toe ook relaxen lees ik ook wel haha ;)
    Collega's zijn niet altijd even hard aan het werk.. maar das ook wel beetje het cultuurtje.. Gewoon lekker relax en beetje te laat komen, dat geeft niks. Wij, Nederlanders, houden van de tijd en van lekker bezig zijn;)
    Veel plezier daar nog en ik weet wel zeker dat het zwemmen met dolfijnen helemaal superrrr wordt:D
    Liefs xx

  • 10 Maart 2010 - 19:34

    Roland:

    Koopmanne!!!
    Je bent er weer goed mee bezig, las ik net :D Korte samenvatting: verslapen, verslapen, verslapen en herrie schoppen @ werkje ;) Hhahaha.....Het verslapen doet me denken aan de ochtendkrant-tijd, of niet soms... ;) Maare je mag best die lui eens op z'n .... geven, no problemo!! Ik hoor wéér snel van oe.
    Loeter de buurmanne

  • 10 Maart 2010 - 22:48

    Gea:

    Heey Marco,

    Je hebt het lekker voor elkaar daar:) Ik snap niet dat je die eerste verblijfplaats hebt ingeruild, idd de gallerij, heftig jaloers;) Ziet er top uit en jullie vermaken jezelf daar prima zo te zien:) Mooi zo:)p
    Mooie foto's ook.
    Slecht nieuws, dat meesneaken in de koffer wordt niet wat met die controles op schiphol...Veel plezier daar nog, maar dat lukt vast wel.
    Oja +1C hier nu, jey.;)


  • 10 Maart 2010 - 22:50

    Gea:

    Ik bedoel natuurlijk dat ikzelf in koffer ..je snapt hem wel..ja.ok..duh.

  • 11 Maart 2010 - 14:47

    Mark:

    Joo Gast.
    leuk om dit te lezen!
    schrijf voor zeg ik maar!

  • 11 Maart 2010 - 17:15

    Lisette In Suriname:

    Hey Marco,
    Dat klinkt allemaal erg leuk, op die luie collega's na dan! Dan had je het op de camping altijd maar goed!! ;-) Hier is het allemaal ook erg leuk, mijn site lisette-in-suriname.reismee.nl
    Veel plezier nog!!
    Lisette

  • 13 Maart 2010 - 15:27

    Anke:

    Wat een avonturen, Marco! Ik heb net het fotoalbum van Frans, Marieke en ik in Curacao laten zien aan Arnold en Ria. Ze hebben er heel veel zin in om langs te komen. Het aquarium en de berg herken ik allemaal, wij zijn die berg nooit opgekomen omdat het warm was. Maar als jullie je een keer niet verslapen is het wel een aanrader! Wij waren trouwens in Julianastad toen we in Curacao waren. Heel veel plezier nog! Groetjes, Anke
    Groetjes, Anke

  • 13 Maart 2010 - 16:07

    Herman En Jenny Steg:

    Hoi Marco hoe is het daar
    kan je het een beetje volhouden?
    Hard werken daar hoor ik.
    Leuk dat je vriendin en je ouders komen in April.
    Het weer is daar vast beter dan hier.
    Zijn we jaloers op.
    Marco toi toi en de groetjes van ons doeg

  • 13 Maart 2010 - 18:00

    Rene:

    Kaufman!! ach het valt dus nog allemaal mee daarzo. kom maar es bij wessels werken nou ik kan je vertellen dat je daar flauw van wordt, en sowieso heb ik al gauw een hekel aan gezeur haha. maar dat terzijde het is wel mooi die berichten zo, kan ik de boel mooi in de gaten houden;) nou veel geluk nog daar en denk aan mij. groetjes

  • 14 Maart 2010 - 17:46

    Oma En Ada:

    Hoi Marco,
    Oma heeft net al jouw reisverslagen gelezen en de foto's bewonderd. Ze is helemaal onder de indruk en vraagt steeds wanneer je terugkomt. Volgens mij mist ze je. Jouw foto staat nog steeds op haar tafel, dus iedereen in het tehuis heeft jou zo langzamerhand uitgebreid in zwembroek kunnen bekijken. Je moet de hartelijke groeten van haar hebben en natuurlijk ook van Giacomo en mij. Ada

  • 15 Maart 2010 - 18:43

    Lia Albers - Eppe Br:

    Hallo Marco

    Fijn dat jullie het daar naar je zin hebben.(op een paar kleine dingen na dan)
    Ik heb net de foto`s bekeken.erg mooi daar en de temperatuur is er een stuk beter dan hier.Het was vanmorgen alweer ruiten krabben geblazen.
    Stuur eens een beetje van dat weer deze kant op, maak je vele mensen blij mee.
    Leuk dat je ouders en je vriendin je komen bezoeken .
    Wij wensen je nog een fijne stage tijd daar in het zonnige curacau.
    Groeten van Eppe bruins en van mij .

  • 18 Maart 2010 - 12:38

    Evelien:

    Goed plan, volgend jaar weer carnaval in Kloetendonk!
    Je verhaal is heel herkenbaar, dat taaltje praten ze hier ook, lui zijn ze hier ook en die verschrikkelijke honden en alarmen die 10 keer per dag gaan ook.
    Maar heimwee naar het koude Nederland heb ik nog niet, jij wel?

  • 18 Maart 2010 - 19:43

    Ali.:

    he marco
    en heb jij ook lekker genoten daar.
    ik zie het al .
    mooie foto.en de rest hoort er ook bij.
    en ook veel succes met jou studie.
    ik weet zeker dat jij het wel kan .
    veel plezier en met jou studiegenoten.
    jij bent ook weer verhuisd.
    dat hoorde ik van je ouders.
    wij houden contact met je ouders ,dat vind ik ook fijn.
    dat dit jij ook met chantal in zuidafrika.
    groetjes ali.

  • 22 Maart 2010 - 17:20

    Nies:

    heeeey skattie,

    pak die lui wammesen maar aan hoor,

    liefs tante Nies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 05 Jan. 2010
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 29514

Voorgaande reizen:

02 Februari 2010 - 03 Juli 2010

Stage Curacao

Landen bezocht: