Vakantie Met Anouk. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marco Koopman - WaarBenJij.nu Vakantie Met Anouk. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marco Koopman - WaarBenJij.nu

Vakantie Met Anouk.

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

15 April 2010 | Nederland, Amsterdam

Hehe, jaa dat heeft weer even geduurd maar hier is dan weer een splinternieuw reisverslag. 1 april is Anouk hier gekomen en we hebben samen even een hele mooie vakantie gehouden. Helaas is ze afgelopen dinsdag 13 april weer vertrokken naar Nederland. Ik zou even vertellen wat wij in onze super mooie vakantie allemaal hebben gedaan. Het moment dat Anouk uit de gate kwam en ik haar zag, oe dat was echt helemaal super.! Toen we eenmaal in de auto zaten en elkaar een beetje bijgepraat hadden leek het al of dat we elkaar gewoon altijd gezien hadden. Niet dat we even weer moesten wennen ofzo, nee het voelde meteen weer heel vertrouwd. Die avond hebben wij weinig gedaan, want de dag erna gingen we al vroeg ons bed uit, want we gingen na de Kleine Knip toe. Dit is een strand. ( 1 van de mooiste van het eiland.) Toen we daar even geweest waren besloten we om maar even wat te gaan eten. Dit deden wij bij Jaanchies, deze meneer heeft geen menukaart maar komt na de tafel toe en verteld dan wat ze allemaal hebben. Erg leuk, maar ook erg lang wachten. Na 3 uur hadden wij gelukkig ons eten. Ik had Leguaan besteld, dit was niet echt lekker. Maar goed ik had weer eens iets gegeten wat ik nog nooit gehad had. Daarna gingen wij verder naar Sheta Boca, Dit is een rots waar je in kan lopen en het water op je af ziet komen. Je wordt normaal gesproken daar niet nat. Behalve natuurlijk als je Anouk heet. Anouk ging van het trapje af en meteen kwam er een grote golf naar binnen en ja hoor Anouk had natte benen. Ook heb je daar een soort van kleine baai waar het water tot 10 meter de lucht in wordt geschoten. Dit was erg mooi om te zien.

De dagen daarna zijn we naar de grotten van Hato geweest, de struisvogelboerderij hebben we nogmaals bezocht, we hebben gejetskiet, we zijn naar het Christoffelpark geweest (hier kregen wij met een safari jeep een rondleiding door dit park).Verder zijn we met Captain Goodlife op pad geweest. Dit was bij Santa Cruz, hier heb je een baai zitten met een waterschool, waarvan Captain Goodlife de eigenaar van is. (dit was een verassing van Stefan voor Anouk & mij, Erg leuk). Captain Goodlife nam ons op zijn speedboot mee naar: The Love Beach, The Black Beach en The blue Room. The Black Beach is een klein kiezelstrandje waar geen mensen komen, vanuit daar kan je een pokke-eind zwemmen naar een gezonken schip, hier hebben wij natuurlijk heerlijk gesnorkeld. The Blue Room is een grot met een hele lage ingang waar je doorheen moet zwemmen en als de zon erg fel schijnt zie je alles blauw, erg mooi. Je kan het voorstellen als in een droom. Echt prachtig. Ook hier hadden wij nog gesnorkeld en weetje wat wij zagen: een Barracuda, ja zo’n gekke vis met tanden. Echt super gaaf omdat zo in het wild te zien en tussen te zwemmen. Toen we eenmaal met de boot terug gingen vroeg hij aan ons of wij wel eens vliegende vissen hadden gezien, waarop we alle 3 nee zeiden. Nou vertelde hij ons, dan is dit jullie geluksdag want jullie gaan ze straks zien. En jaa hoor. Vliegende vissen, echt wow om dat te zien. Heb het ook nog op film staan voor de mensen die me niet geloven.
Tot slot heb ik Anouk nog een cadeau gegeven, het cadeau was dat Anouk en ik met dolfijnen zouden gaan zwemmen. Dit viel bijna nog letterlijk in het water, want de eerste dagen dat Anouk hier was heeft het erg hard geregend. ( Jaa ik zit hier nu 2 en halve maand, geen drup regen gezien, Anouk is hier 3 dagen en heeft al meteen regen gezien.) Maar goed ik ga verder met me verhaal. Zondag om 2 uur zou het gebeuren. Voor het gebeurde moest je helemaal een verklaring invullen dat je het op eigen risico deed etc. , ook kregen wij nog een flinke uitleg hoe alles zou gaan werken en wat je wel en niet mocht gaan doen. Toen we eenmaal in het water lagen, mochten we met de dolfijnen gaan zwemmen. Je mocht niet naar de dolfijnen toe zwemmen, want de dolfijn kiest zelf uit met wie hij het liefste wil zwemmen. Als eerste kreeg je een kus van de dolfijn, daarna moest je zijn vinnen vasthouden en mochten we een spelletje gaan doen met de dolfijn. Je kon kiezen om te gaan zingen met de dolfijn, of rondjes te draaien met de dolfijn, of de dolfijn nat spetteren zodat hij ons nog natter zou gaan spetteren. Tot slot mocht ook iedereen een ritje aan de dolfijn. Je moest dan gaan liggen in het water met je handen gestrekt en je duimen na beneden. Dan komen de dolfijnen na je toe en slepen ze je zo mee na de kant. Echt een super ervaring. Iets wat ik nooit meer zou vergeten.
Maar helaas aan alles komt een eind, zo ook aan onze vakantie…. Dinsdag was het zo ver. Anouk vloog weer terug na huis toe. Bah wat een rot dag zeg. Heb me nog niet zo rot gevoeld sinds ik hier ben als toen. Maar gelukkig is ze veilig geland op Schiphol en zie ik haar 3 augustus weer. Anouk is ook van plan een reisverslag te schrijven over haar ervaringen deze vakantie. Dus deze zullen jullie binnenkort ook weer kunnen lezen op deze site.
De foto’s staan op de site, deze kan je zien op: http://picasaweb.google.nl/fotokoopman

Nou nog anderhalve week en dan zijn me ouders en Arnold & Ria alweer hier. Erg leuk. Al helemaal zin in. Is toch wel raar zolang zonder mijn papa & mama hoor.

Nou maar weer bedankt voor het lezen en tot de volgende keer

Groetjes
Marco

• 15 April 2010 - 10:26

Nanda:

Marco, wat een mooie foto's heb je er weer op staan hoor! Ziet er allemaal erg goed uit!! Zwemmen met dolfijnen, super hoor.
    Heel veel plezier nog daar!

Groetjes,

Je Nichie

• 15 April 2010 - 10:34

Chantal:

Hee Marco,

Wat een mooi verhaal :)
    Ik kan wel lezen, dat je het enorm leuk hebt gehad met Anouk. Het is inderdaad niet leuk als je weer weg moet, maar voor je het weet, ben je weer bij elkaar :) Time flies when you have fun:)
    Echt prachtige foto's ook hoor met die dolfijnen. Echt wauuw! Ben jaloers :D haha super man! Volgens mij ben je echt super bruin als je terug komt.
    Nog veel plezier daar en geniet maar van alles om je heen :) Voor je het weet, staan je papa en mama en Arnold en Ria voor je neus. Duurt niet lang meer! Alvast heel veel plezier, maar dat zal wel lukken :D

groetjes xxx

• 15 April 2010 - 12:09

Anouk:

Lieverd!

Wat heb je weer een leuke reisverslag gemaakt! (Zoals altijd) Maar ik wou even zeggen dat ik een top vakantie heb gehad met jou. En jaa zoals beloofd komt mijn reisverslag er ook snel aan.
    Spreek je straks weer op skype.

dikke kus. Anouk

• 15 April 2010 - 20:16

Roland:

Marco,
    Wat leuk om wéér iets van je te lezen!! Geniaal gewoon dat wanneer je vriendin komt, dat het dan spontaan begint te regenen.....ongeloofloos.:D Maare zon, zee, stand, mooie vissen, helder water, een droom?? Ja hoor, vanaf a.s. donderdag ga ik dat ook meemaken: dan ga ik naar Egypte/Jordanië voor 3 weken :D:D:D:D(H)

Greeetzzz de Buurman

• 15 April 2010 - 21:56

Lini:

hoi marco
    je hebt het goed naar de zin gehad met anouk
    veel plezier met je ouders,oom en tante
    over twee weken.
    dan is heleen weer terug van sint-maarten

een groet van ons

• 17 April 2010 - 11:17

Bep Dijksma:

Wat een mooie foto's Marco.Geniet maar van alles.Groetjes!!!

• 20 April 2010 - 17:52

Ria En Arnold:

Hallo Marco, het begint er op te lijken, dat we inderdaad volgende week maandag weg kunnen. De vluchten zijn weer zo'n beetje op gang gekomen. We hebben er zin in, zeker als we jouw reisverslag en de mooie foto's van je vakantie met Anouk zien. Dus hopelijk tot volgende week maandag. Ria en Arnold

• 20 April 2010 - 19:38

Niessie:

Hoi lieverd,

alles goed, hier wel, Marcel is geslaagd voor zijn theorie examen.
    eindelijk.!!!!
    nog 1 weekje en dan komen je ouders gezellie
    Rene heeft afgelopen weekend AMSTELGOLD gefietst hij voelt zich nu heeeel stoer.
    lievie ik wens je heel veel plezier liefs rene nies marcel robin en diesel

• 22 April 2010 - 15:07

Ome Henk:

Super foto's Marco,

Je kunt zien dat je het naar je zin hebt gehad met Anouk. Veel leuke dingen gedaan, maar ook lekker relaxen op het strand (en dat vind ik nou weer lekker). Het duurt nog maar even en dan arriveert de volgende club, nl. pa, moe, oompie en tantie.
    Geniet er van zo lang het nog kan, want voor je het weet zit je weer in Nederland en dan wordt alles weer zo 'gewoon'.

Tot volgende mails.

Greetzzzzz van Petra, Henk, Remco, Jorick en Spike