Bon bini, mas danki dushi en simpele stand. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marco Koopman - WaarBenJij.nu Bon bini, mas danki dushi en simpele stand. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marco Koopman - WaarBenJij.nu

Bon bini, mas danki dushi en simpele stand.

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

08 Mei 2010 | Nederland, Amsterdam

We hebben Marco beloofd een klein stukje te schrijven over ons bezoek aan hem in Curaçao. Nou, het was me het weekje wel. We hebben er samen met Corry en Jeanet van genoten en volgens ons heeft Marco het ook leuk gevonden. Hij heeft er alles aan gedaan om het ons naar de zin te maken en ons het hele eiland te laten zien.
We kwamen op maandagavond de 26e april aan met een uurtje vertraging.
Voor de rest een prima reis. Marco haalde ons op van het vliegveld en Jeanet en Corry waren blij hun zoon weer te zien.
We gingen direct naar ons hotel om ons om te kleden (te ontkleden) en in korte broek liepen we direct naar het Iguana terras aan de St. Annabaai.
Het eerste Curaçaose biertje in een flesje was op voor dat de serveerster een glas kon brengen. We hebben er ook nog wat gegeten en toen was het tijd om naar bed te gaan.
De volgende dag maakten we kennis met Stefan en samen met Marco en hem zijn we de hele dag in Willemstad wezen kijken. Regelmatig uitpuffend van de hitte op een terrasje. We zijn ook bij hun woning geweest. Volgens mij hebben we die dag meer gelopen, dan Marco de hele tijd in Curaçao
Vanaf woensdag had Marco een auto (nou ja, zeg maar een vervoermiddel) voor ons geregeld. In verband met Koninginnedag was er geen huurauto meer te krijgen, maar via Marco en Luuk is het toch gelukt. Goedkoop, maar dan heb je ook niets. Met zijn vijven in een Hyundai Lantra. Gelukkig heb ik het meest gereden zodat wij oude mannen voor in de auto konden zitten. Die dag hebben we een mooie rondrit over het eiland gemaakt via St. Willibrordus en de Westpunt. Dat we de dag afsloten op een terras in Willemstad zal niemand verbazen.
Op donderdag zijn we wezen zwemmen aan het Playa Porto Marie. Heerlijk. Toen we daarna op het terras wat wilden eten was een mevrouw zo aardig om van ons een foto te maken. Ria gaf haar ons toestel en toen ik vroeg of het apparaat wel op de simpele stand stond begon iedereen te lachen. Ik snapte er niets van, ik ben toch niet blond…..
Vrijdag was het Koninginnedag. Wat een drukte in Willemstad. Iedereen in het Oranje en wat hebben we veel dikke konten gezien. Maar al met al een super mooie dag.
Op zaterdag heeft Marco ons de oostkant van het eiland laten zien. De Ronde Klip, het Spaanse Water en de Playa Jan Tiel Baai.
Marco had het hoogtepunt qua natuurschoon voor de zondag bewaard. Een rondrit en een wandeling door het Christoffelpark. Achteraf vertelde hij, dat de huurauto er eigenlijk helemaal niet mocht komen, zo steil waren sommige hellingen. We kropen met een snelheid van 2 a 3 kilometer naar boven. Curaçao was toch heuvelachtiger en beboster dan we gedacht hadden. ’s Avond heeft Marco ons meegenomen naar Hemingway, het restaurant waar hij werkt. Heel lekker en gezellig gegeten.
En toen was de vakantie week al weer voorbij. Op maandag hebben we afscheid genomen van Marco, Stefan en zijn vader en broertje. We hebben een super week gehad op Curaçao, heel gezellig met Corry en Jeanet en niet te vergeten met onze gastheer Marco. Mas danki, dushi (Betekent zoiets als: hartstikke bedankt, schatje).
Na een prima vlucht kwamen we op dinsdag rond de middag weer op Schiphol aan. De foto’s staan weer op: http://picasaweb.google.nl/fotokoopman

Groeten Arnold & Ria (oom & tante van Marco)

• 09 Mei 2010 - 11:59

Hugo:

Mooi te lezen dat jullie het goed hebben gehad. Zo te horen heeft mijn familie zich wel weer netjes gedragen! Marco veel plezier daar nog de laatste maandjes!

• 16 Mei 2010 - 18:28

Marieke:

Hey, wat een mooi verhaal, Arnold! En Marco, fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, en ik wens je nog een fijne tijd toe.

• 18 Mei 2010 - 16:29

Janny En Henk Koster:

Hoi Marco, eindelijk eens een berichtje van je
    buurtjes. Zo te zien en te lezen heb je het wel naar je zin daar op het warme eiland Curacao, beter dan hier qua weer in ieder geval.
    We wensen je de rest van je stageperiode veel succes en zien je wel weer aan de Roerdomp

Groetjes

Henk en Janny en poes Mies

• 25 Mei 2010 - 20:01

Niessie:

heeey Marco ik lees dat jullie het gezellig hebben gehad, dat is heel
    fijn.nog even e dan ben je weeer thuis.

liefs rene/nies

• 07 Juni 2010 - 15:53

Corry Koopman:

Marco heeft momenteel geen internet, vandaar dat jullie niets meer van hem horen.

Zoals het er nu uitziet komt Marco zondag 4 juli terug in Nederland.